Direktlänk till inlägg 21 november 2007

Fackpub

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 21 november 2007 00:00

Fackpub på Kafé Marx!

Efter att vi hade fått vår rundtur av Luciano i Riksdagshuset mötte vi Moa (vår dokumentär filmerska=). Vi begav oss hem till henne på Kungsholmen. Där ställde vi av vår packning och fixade lite käk innan vi skulle vidare till Fackpub. Det hade varit en mycket händelserik dag...so far, och vad resten av dagen hade att erbjuda var bara att vänta och se. Vi hade ingen aning om vad detta "Fackpub" var för något. Bara att Jannika Falhander skulle vara med och berätta om Videomix-konflikten. Vi begav oss bort till Kafé Marx.


Vi träffades först av Lisa Rasmusen och inne i folksamlingen fanns ytterligare ett bekant ansikte, Josefin Brink. Vi satte oss ner på lediga platser lite längre bak men fick gensat flytta på oss. Vi skulle sitta framme bredvid Jannika och tillsammans med henne berätta om konflikten, samtidigt som Moa skulle filma. Det är otroligt vad vi har lärt oss mycket pga sådana situationer. Efter att vi pratat lite om konflikten kom även Luciano, stackarn som fått höra på vårt tjat i flera omgångar nu=) Efteråt blev det gemensamma diskussioner och lite senare lite mer festande. De hade skålat i champanj för oss förra gången då kollektivavtalet blev påskrivet men det var inget som hindrade från att skåla igen. De bjöd oss på champanj och så fick vi en bok som tack för att vi hade velat komma. Efter att klockan börjat skena iväg var det dags att bege sig hem, tåget skulle trots allt gå redan 06:20. Så vi begav oss hem till Moa igen. Efter att vi vaknat hemma i Kristianstad på morgonen fram tills dess att vi nu skulle gå och lägga oss hade varit en extremt händelserik dag. Vilket gjorde det lite svårt att sov. Men efter ett tag ringde kl 05:30...


//Jenny & Frida

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 14 september 2008 21:34

Mamma Mia! Hmm...faktiskt inte så dålig, nästintill riktigt bra. Måste säga att det gör stor skillnad att ha hört låtarna innan. Dottern i filmen sjunger ju gudumligt bra. Kan faktiskt tänka mig att köpa filmen pga bra musik. Och så blir man ju lite...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 14 september 2008 17:10

Om en stund ska jag och min sambo gå och se Mamma Mia på bio. Jag älskar musik och jag älskar film. Då borde ju en musikal vara drömmen för mig, men icke. Jag gillar verkligen inte musikaler har jag märkt, av någon konstig anledning. Men efter att tv...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 13 september 2008 13:15

Igår såg jag och min kära sambo ytterligare en bra rulle. Vantage point heter den. Lite annorlunda typ av film. Man får se en händelse från ett antal olika personers vinklar. Annorlunda men bra film med mycket kändisar=) ...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 11 september 2008 13:19

Drog till Paris i åras med min kära väninna Emma. Satt och var lite uttråkad idag och surfade rundor och hittade en sida där man kunde sätta sin egen bild på ett tidningsomslag. Vilket jag gjorde med våra roliga Parisbilder. Mycket kul grej!   //J.M...

Presentation

Omröstning

Har du haft ett jobb där man gått från att inte ha ett kollektivavtal till att få ett?
 Ja och jag tyckte det blev bättre
 Ja fast jag tycker det blev sämre
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards