Direktlänk till inlägg 20 november 2007

Radio Kristianstad

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 20 november 2007 13:34

Radio Kristianstad!


Idag träffade vi Jenny från Radio Kristianstad för en intervju. Hon ville att vi skulle berätta lite om vad som har hänt nu efter att avtalet blev påskrivet. Vi tycker det är lika viktigt att folk får ta del i vad som händer efter en konflikt som under dess gång. Ser fram emot att höra det idag!

 
 
Ingen bild

jajamän

20 november 2007 17:28

dett är mitt sista inlägg på denna patetiska blogg!vill ge samma råd till alla er andra!Frida och Jenny bara fullständigt älskar detta,låt oss inte ge dem den glädjen låt deras blogg,tjat och rättfärdigande bara falla i glömska!låt deras liv gå tillbaks till det livet de levde innan konflikten!Och det livet var ett liv i tristess och utan mening!

 
Ingen bild

Jenny

20 november 2007 19:58

Ursäkta mig men hur fan vet hur vi lever våra liv...SÅ insatt är du i alla fall inte!!

 
Ingen bild

tjolahopp

20 november 2007 20:03

alla vet,sitter du på nätet under arbetstid!?

 
Ingen bild

Jenny

20 november 2007 23:35

Så vitt jag vet så finns det inga lagar och regler som säger vad jag får och inte får göra på min obetalda lunch!!! Eller jag har kanske fel där oxå, rätta mig gärna i så fall!

 
Ingen bild

Terés

23 november 2007 15:27

Fortsätt som ni gör tjejer!!! Jag tycker ni är ascoola som vågar stå upp för fackets ideer i en tid som denna. Ni har gjort helt rätt. Har själv jobbat intensivt med att rekrytera medlemmar på Videomix i en annan del av landet och jag har fått höra eran historia "off the record" många gånger av i stort sätt samtliga anställda på vår ort. Ta inte åt er av skiten som kastas. Det är lite tufft att stå mitt i orkanen, men ni vet väl att det samlas ingen damm på den som är i blåsväder ;).

Många kramar från Terés

 
Ingen bild

Frida & Jenny

23 november 2007 23:29

TACK!!
Det är detta som gör att det är värt det i slutändan, att folk bryr sig!
Jag tycker framför allt det är härligt att höra att det inte är vi som missförstått det med att fler än vi är missnöjda!!
Men vi är högtsvävande mytomaner när vi säger det....
Tack! =)

 
Ingen bild

jajamän

24 november 2007 12:30

sedan när blev en kommunist fler?mytomanklanens högsäte!

 
Ingen bild

En som sitter på läktaren och ser på

26 november 2007 10:09

Jenny!
Ja, du måste rättas. Det finns en regel som säger att du inte får använda företagets datorer eller nätverk, inte ens under din obetalda lunchrast. Har inte Frida berättat detta för dig? Hon har t o m fått en skriftlig tillsägelse om detta, har jag hört, och riskerar nu att bli uppsagd för detta och för att hon är illojal när hon uppmanar folk att bojkotta Videomix. Detta är dessutom olagligt. Men både du och hon vill tydligen få sparken.
I övrigt håller jag med jajamän. Nu får dt vara slutbloggat hos dessa exhibitionister som i sin naivitet inte begriper att de dessutom utnyttjas av facket för deras maffiasyften. Väx upp!!

 
Ingen bild

Terés

26 november 2007 17:44

Men allvarligt talat! Du som sitter på läktaren och tittar på... Maffiasyften? Du har ju missuppfattat det svenska rättssystemet i så fall. För du känner väl till att strejkrätten är lagstadgad? Eftersom inte arbetstagarorganisationen har några problem med att acceptera strejken så förstår jag inte vad du/ni har så svårt att förstå... Om du och "Jajamen" har några problem med vilka lagar vi har så föreslår jag att ni går den demokratiska vägen och lägger in en motion till den regering ni (av era uttalanden att döma) förmodligen har röstat på. Så istället för att irritera er på två tjejer som ni uppenbarligen inte tycker nåt vidare om så kan ni väl använda er energi på nåt mer konstruktivt sätt? Den svenska modellen har gällt sen 1938 och då kom arbetstagare OCH arbetsgivare överens om hur det skulle förhålla sig på vår svenska arbetsmarknad. Just för att slippa onödiga strejker. Sedan dess har det inte funnits "onödiga" strejker. Där det har funnits tveksamheter har man tagit fallet inför AD (arbetsdomstolen) och prövat det rättsligt. Så vitt jag vet så har inte Videomix eller nån arbetstagarorganisation tagit detta vidare, så de måste väl således tycka att den var rättfärdigad. Eller?

/Terés

 
Ingen bild

Jenny

27 november 2007 00:46

Till dig som sitter på läktaren och ser på....

Behöver egentligen inte säga mer än vad Terés precis gjort. Men en sak skulle jag vilja att du förklara..om du kan. Du sa "Det finns en regel som säger att du inte får använda företagets datorer eller nätverk, inte ens under din obetalda lunchrast" Då skulle jag gärna vilja veta var du hittar den regeln. För hur skulle jag kunna göra något på det stället utan att använda datorn... För du vet väl om att man står vid "företaget dator" när man står i kassan och att man även då är uppkopplad. Men om du nu inte visste det så vet du det nu.

 
Ingen bild

Ledningen suger

27 november 2007 09:02

Stå på er tjejer .Tycker att det är väldigt intresant att läsa hur det går för er på videomix då min insyn i videomix är något begränsad idag.En fråga.Blev ni inbjudna till julfesten ???

 
Ingen bild

Jenny & Frida

27 november 2007 12:10

Ja, det låg en handskriven anmälningslapp slängd på chefens skrivbord men ingen har frågat oss och orginalinbjudan var borttagen från vår butiksmail när vi kom tillbaka.....
Antar att dom gärna ser att vi stannar hemma då vi kanske förstör den gemytliga stämningen med vår närvaro. Och det gör oss absolut ingenting, skönt att slippa tacka nej. Då hade det väl setts som att vi fortfarande står med stridsyxan i hand.

Dessutom kommer vi ha segerfest med facket och alla inblandade i morgon i Åhus!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 14 september 2008 21:34

Mamma Mia! Hmm...faktiskt inte så dålig, nästintill riktigt bra. Måste säga att det gör stor skillnad att ha hört låtarna innan. Dottern i filmen sjunger ju gudumligt bra. Kan faktiskt tänka mig att köpa filmen pga bra musik. Och så blir man ju lite...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 14 september 2008 17:10

Om en stund ska jag och min sambo gå och se Mamma Mia på bio. Jag älskar musik och jag älskar film. Då borde ju en musikal vara drömmen för mig, men icke. Jag gillar verkligen inte musikaler har jag märkt, av någon konstig anledning. Men efter att tv...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 13 september 2008 13:15

Igår såg jag och min kära sambo ytterligare en bra rulle. Vantage point heter den. Lite annorlunda typ av film. Man får se en händelse från ett antal olika personers vinklar. Annorlunda men bra film med mycket kändisar=) ...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 11 september 2008 13:19

Drog till Paris i åras med min kära väninna Emma. Satt och var lite uttråkad idag och surfade rundor och hittade en sida där man kunde sätta sin egen bild på ett tidningsomslag. Vilket jag gjorde med våra roliga Parisbilder. Mycket kul grej!   //J.M...

Presentation

Omröstning

Har du haft ett jobb där man gått från att inte ha ett kollektivavtal till att få ett?
 Ja och jag tyckte det blev bättre
 Ja fast jag tycker det blev sämre
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards