Direktlänk till inlägg 20 november 2007

STOCKHOLM!!!

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 20 november 2007 12:50

Stockholm!


I morgon den 21 november kommer vi åka upp till Stockholm igen.

Vi ska träffa Luciano Astudillo m.fl i Riksdagshuset för lite prat och lite tårta. =)


På kvällen kommer vi att vara med på Fackpub, där bl.a Jannika Fahlander kommer prata om konflikten och där vi kommer berätta lite utifrån våra erfarenheter.

Lisa Rasmussen (v) och Moa, som håller på att göra en dokumentär om hela strejken, kommer också att vara med och förmodligen filma lite också.

Ska bli jätteskoj att vara med på detta och höra folks åsikter om hela historien.


Mer info kommer så fort vi har kommit hem igen!!


// Frida & Jenny




 
 
Ingen bild

Jednorozec

20 november 2007 13:23

Synd att Ni inte förstår att hela världen inte kretsar kring Er två!!

 
Ingen bild

Frida

20 november 2007 13:26

Var i inlägget står det att det gör det då?

 
Ingen bild

Jednorozec

20 november 2007 13:30

Eran attityd visar att Ni tycker så.

 
Ingen bild

Frida

20 november 2007 13:34

Håller inte med dig!
Däremot är det många som är intresserade av att höra hur saker och ting gått till och vi berättar gärna. Det är snarare de som lyfter fram oss än vi själva.

 
Ingen bild

Jednorozec

20 november 2007 13:36

Frida!

Oj vad förvånad jag blir att Du inte håller med mig då lol..

 
Ingen bild

En som bryr sig

20 november 2007 13:59

Jednorozec är ju inte den enda som tycker att Ni har atitydproblem.

 
Ingen bild

Frida

20 november 2007 14:32

Vi tycker verkligen inte att det är lönt att ni skriver inlägg här om ni absolut inte vill säga vilka ni är. Det är inte så givande att föra en debatt när det känns som att man svarar samma person.
Det börjar bli lite tråkigt.

 
Ingen bild

En som sitter på läktaren och ser på

20 november 2007 16:13

Jag undrar vad alla anställda i Videomix som läser detta och lyssnar på radio, och hör hur ni riktigt barnsligt gottar er i all uppmärksamhet, tycker om detta? De undrar nog hur i h-e ni kan vara så självcentrerade att ni offrar arbetskamrater och bra schema mot att ni får den uppmärksamhet era föräldrar skulle ha gett er när ni var ännu mindre än nu? Väx upp och lägg ner!

 
Ingen bild

Jenny

20 november 2007 16:23

Det finns alltid två sidor i en konflikt. Vi har fått extremt mycket stöd från allmänheten och lyfts fram. Att de andra inte syns en bråkdel är kanske för att stödet inte är lika stort. Är det sen någon som är barnslig så skulle jag vilja påstå att det är du. Hade du själv velat sänka din lön för att din arbetsgivare skulle kunna anställa fler??

 
Ingen bild

BJ

20 november 2007 19:52

Seriöst så förstår jag att ni tyckte det skulle bli skoj att få höra vad andra tycker om er och er konflikt på en pubkväll i sthlm med era likasinnade. Är inte det lite som att bli kliad på ryggen av ryggdunkare? Måste kännas tryggt för er att få eventuell "kritik" från era likasinnade. Tufft.

Allting ni upplyser om här härrör till att allmänheten hela tiden stött er i er sk kamp, är inte verkligheten så att det ni anser vara allmänhet är samma personer som eventuellt sluter upp vid en pubkväll i sthlm. Har jag fel eller är inte allmänheten alltid på er sida i liknande kriser, jag har hört det förrut. Kanske snittåldern på den allmäheten överstiger snittåldern i dagens samhälle? Finns det en teoretisk möjlighet till detta? Vet ni det? Gör en undersökning och kolla för jag tror att ni har en förlegad syn på vad verklighet är i detta fall.

Dagens samhälle (uppbyggt av motsträviga socialdemokrater och fackunioner med LO i spetsen) håller på att sjunka om man skall kunna behålla sitt jobb bara för att man en gång fått ett. Vad är det för fel att någon som bara jobbar för jobbandets skull och inte för verksamhetens bästa? Utan verksamhet fanns det inget jobb till dig alls, tänkt på det? Varför skall man inte få arbeta sig till en bättre inkomst om man nu vill arbeta mer? Varför skall andra icke villiga att kämpa för sin egen existens stå i vägen? Bara för att någon blir kinkig för att hon inte får jobba samtidigt som sin kompis så skall någon annan inte få jobba överhuvudtaget!? Är det rätt?

Nä fy fan, sverige var nära att bli den sista kommuniststaten (bekräftat av en nära vän som upplevt det på riktigt i ett land där dom vågade erkänna det iaf!) Dessvärre verkar det fortfarande finnas folk som kämpar för att det fortfarande skall bli en kommuniststat.

Blir glad för varje ungdom som lämnar facket! Se framåt, sträva inte bakåt. Kommunism är kanske en bra tanke men det har och kommer aldrig att fungera för vi är människor inte marionettdockorm till översittare som tror dom kan bestämma åt andra.

Prova att leva livet istället, det lönar sig!

Hoppas nu er pubkväll blev skojig och att någon tjänade riktigt många kronor på ölen ni köpte!

Björn

ps. Jag är inte fackligt ansluten! ds

 
Ingen bild

Frida

20 november 2007 20:48

Det är ju klart och tydligt så att det är ett fåtal personer som skriver här, samma "signatur" på vartannat inlägg.
Vi skriver här för att folk (kanske inte ni) vill veta vad som händer nu efter.
Ni måste inte läsa vad som skrivs om ni inte vill men vi kommer fortsätta skriva.
Meningen var inte att allt skulle kommenteras så känn er inte tvugna att göra det, denna blogg är i första hand till för information. JA, information, för inte ett ord vi sagt har varit lögn! Även om det svider eller känns otroligt så är det sanningen.
Jag ber er även att sluta blanda in fler av mina familjemedlemmar i er pajkastning nu! Det finns inget belägg för folk att bete sig såhär. Va hur arga ni vill på mig men låt det stanna där om ni har någon som helst ryggrad. Kritisera mig gärna men sluta hitta på lögner, vad vill ni uppnå med det??
Ni har rätt till er åsikt men vi är inte intresserade av att höra den om detta är nivån.
Det är ni som gått ut med den arroganta, aggressiva attityd som ni anklagar oss för att ha, vi måste väl ändå få lov att dementera det ni säger?? Nej, då är vi högtflygande mytomaner och Big Brother primadonner??
Vi tycks ju ändå ha kommit överens om att ni inte ska skriva mer här nu så jag hoppas att ni håller det och låter oss sköta vårt.

 
Ingen bild

tjolahopp

20 november 2007 21:18

nätsurfning på arbetstid!?

 
Ingen bild

Frida

20 november 2007 21:23

Fan va synd att jag inte jobbar idag!!! Stämmer inte schemat eller??
Lägg av nu innan ni gör bort er totalt

 
Ingen bild

BJ

20 november 2007 22:46

Hej Frida.

Jag antar att ovanstående ej var en respons på MITT förra inlägg!!?

Detta är första gången jag besöker er blogg och jag kan meddela att jag ej ens är bosatt i er stad längre. Vet ej ens vilka ni är förutom via detta forum och övriga medier.

Hoppas du förstår att ovanstående ej är riktad mot dig/din familj personligen utan för det ni står för i detta specifika ärende. Är det så att ditt inlägg är ett svar på mitt så vänligen omvärdera dina åsikter i detta fall.

Det ända jag gjort är att vädra min åsikt i fallet ni bedriver. Det måste väl få vara min rätt som människa då ni gjort denna blogg offentlig? Eller skall detta bara vara för likasinnade eller kanske för inbördes beundran? I så fall borde era schemaproblem etc kanske hållas inom företaget och inte på en offentlig blogg!!??


Björn Gustafsson, Helsingborg




 
Ingen bild

Frida

22 november 2007 13:56

Björn, inlägget var inte ett svar till dig, där finns ju åtminstone ett namn på ditt inlägg.
Däremot undrar man varför du skriver som du gör... "hon är sur för att hon inte får jobba med sin kompis"... Det vet väl inte du något om? Du skriver ju att du inte vet vilka vi är och den informationen har du inte läst i media. Det verkar som att många på företaget också fortsätter att snacka eftersom alla som skriver är så insatta i personliga saker som bara vi på företaget vet, eller är det dom själva som skriver under alla dessa signaturer.. jag vet inte?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 14 september 2008 21:34

Mamma Mia! Hmm...faktiskt inte så dålig, nästintill riktigt bra. Måste säga att det gör stor skillnad att ha hört låtarna innan. Dottern i filmen sjunger ju gudumligt bra. Kan faktiskt tänka mig att köpa filmen pga bra musik. Och så blir man ju lite...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 14 september 2008 17:10

Om en stund ska jag och min sambo gå och se Mamma Mia på bio. Jag älskar musik och jag älskar film. Då borde ju en musikal vara drömmen för mig, men icke. Jag gillar verkligen inte musikaler har jag märkt, av någon konstig anledning. Men efter att tv...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 13 september 2008 13:15

Igår såg jag och min kära sambo ytterligare en bra rulle. Vantage point heter den. Lite annorlunda typ av film. Man får se en händelse från ett antal olika personers vinklar. Annorlunda men bra film med mycket kändisar=) ...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 11 september 2008 13:19

Drog till Paris i åras med min kära väninna Emma. Satt och var lite uttråkad idag och surfade rundor och hittade en sida där man kunde sätta sin egen bild på ett tidningsomslag. Vilket jag gjorde med våra roliga Parisbilder. Mycket kul grej!   //J.M...

Presentation

Omröstning

Har du haft ett jobb där man gått från att inte ha ett kollektivavtal till att få ett?
 Ja och jag tyckte det blev bättre
 Ja fast jag tycker det blev sämre
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards