Direktlänk till inlägg 10 november 2007

Det är allt som krävs...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 10 november 2007 14:02

   Det är allt som krävs...för att förgylla min dag!

Jag åkte ju genast på att få jobba helgen. Gör mig i och för sig inte så mycket, tycker nästan att det är väldigt kul att vara här idag. Öppnade med en utav de nyaställda imorse, gick jättebra. Han jobbar verkligen bra för att inte ha varit här längre. Fast å andra sidan jobbar alla väldigt bra nu tycker jag. Kan det vara så att de har fått jobba så många timmar under strejken att de faktiskt ha kommit in i jobbet....äntligen!

Den största anledningen till att det är så kul idag är alla våra kunder. Under de första två timmarna hade det redan kommit fram fyra olika personer för att gratulera till vinsten. Det är allt som krävs för att förgylla min dag=)!


Nej nu börjar min lunch ta slut så det är väl bara att hoppa i det stora vinnarleendet och traska ut bak kassan=)


Ha en trevlig helg alla för det ska jag ha!!  

//Jenny

 
 
Ingen bild

jajamän

14 november 2007 19:45

=) alla kunder fyra stycken!Man kan ju se det på olika sätt!

 
Ingen bild

Jenny

14 november 2007 22:44

ja, fast det var bara under de två första timmarna. Men okej, om vi ser det från andra hållet. Undra hur många som kommit in och sagt, beklagar att ni fick ett kollektivavtal. Jag har då inte hört eller sett nån. Så visst, självklart kan men se det från olika håll=)

 
Ingen bild

jajamän

15 november 2007 17:35

men man kan ju inte vara med överallt!den som är logisk väntar och ser när allt fallit på plats!innan man som arbetstagare ropar hej vi vann!!!???

 
Ingen bild

Jenny

15 november 2007 19:03

Nej vi kan inte säga att vi vunnit helt än. Nästa strid för oss är ju att få behålla vår heltid och för vissa att få behålla så många timmar som möjligt. Så du har helt rätt i att vi inte kan säga hur framtiden blir förrän den 1 april. Men vi tog striden för ett kollektivavtal och det fick vi. Det ser jag som en stor vinst och det är ingen utav oss som idag ångrar sig. Lämnar vi detta företaget inom den närmsta framtid har vi i alla fall lämnat något bra bakom oss.

 
Ingen bild

jajamän

15 november 2007 19:45

strid,ett klassiskt och historiskt ord från de stora kommunistländerna!finns inte många kvar som tur är!

 
Ingen bild

Jednorozec

16 november 2007 10:46

"lämnat något bra bakom oss"....

Suck.. synd att Ni inte kollade med Era andra kollegor innan Ni tog en strid som DOM INTE önskade..

 
Ingen bild

Jenny

16 november 2007 23:50

Jag har aldrig sagt att jag inte förstår dom. Det är de som kommer bli sparkade. Men tycker inte du själv att ägaren skulle tänkt på det lite tidigare??!! Om jag slutar på mitt jobb inom snar framtid och går in där om det par år så ja, jag kommer se det som att jag lämnade något bra bakom mig till dom som står där då!

 
Ingen bild

jajamän

17 november 2007 04:22

sist in först ut,fackets beprövade koncept!

 
Ingen bild

Jednorozec

18 november 2007 11:25

"de som kommer bli sprakade"

Vad är det som gör att Du är så säker på att det inte är Du som får sparken?

 
Ingen bild

Jenny

18 november 2007 15:08

Skulle inte tro att jag blir det, men om jag mot all förmodan skulle bli det så kommer jag inte ångara att jag var med om att få ett kollektivavtal där. Den som lever får se den 1 april.

 
Ingen bild

jajamän

18 november 2007 16:13

wow,det blir säkert en referens att använda vid ev. nytt jobbsökande!

 
Ingen bild

Jednorozec

18 november 2007 16:27

HA HA HA jo det skulle se ut något det :)

 
Ingen bild

Jednorozec

18 november 2007 16:27

Det är ju förövrigt rätt få som anställer bråkstakar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 14 september 2008 21:34

Mamma Mia! Hmm...faktiskt inte så dålig, nästintill riktigt bra. Måste säga att det gör stor skillnad att ha hört låtarna innan. Dottern i filmen sjunger ju gudumligt bra. Kan faktiskt tänka mig att köpa filmen pga bra musik. Och så blir man ju lite...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 14 september 2008 17:10

Om en stund ska jag och min sambo gå och se Mamma Mia på bio. Jag älskar musik och jag älskar film. Då borde ju en musikal vara drömmen för mig, men icke. Jag gillar verkligen inte musikaler har jag märkt, av någon konstig anledning. Men efter att tv...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 13 september 2008 13:15

Igår såg jag och min kära sambo ytterligare en bra rulle. Vantage point heter den. Lite annorlunda typ av film. Man får se en händelse från ett antal olika personers vinklar. Annorlunda men bra film med mycket kändisar=) ...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 11 september 2008 13:19

Drog till Paris i åras med min kära väninna Emma. Satt och var lite uttråkad idag och surfade rundor och hittade en sida där man kunde sätta sin egen bild på ett tidningsomslag. Vilket jag gjorde med våra roliga Parisbilder. Mycket kul grej!   //J.M...

Presentation

Omröstning

Har du haft ett jobb där man gått från att inte ha ett kollektivavtal till att få ett?
 Ja och jag tyckte det blev bättre
 Ja fast jag tycker det blev sämre
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards