Direktlänk till inlägg 5 november 2007

Vi har ett kollektivavtal!!

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 5 november 2007 23:22

HURRA!!!


ENLIGT TV, RADIO OCH TIDNINGAR SER DET UT SOM ATT KENT OCH VIDEOMIX NU TAGIT SITT FÖRNUFT TILL FÅNGA OCH SKRIVIT PÅ AVTALET MED HANDELS!!

DOCK FINNS DET INGEN ORGINALKOPIA PÅ DET ÄN MEN EFTER PRESSKONFERANSEN I MORGON TISDAG ÄR DET TILLÅTET ATT FIRA!!


 MAGNUSSON & RISBERG

 
 
Ingen bild

En som har kollektivavtal!

5 november 2007 23:34

Grattis tjejer!
Äntligen har ni lyckats ta hem fighten! Tack för att ni slagits för mitt ob-tillägg as well!!

 
Ingen bild

Frida

5 november 2007 23:43

Tack så mycket :)
Kul att han till slut fick ge upp kampen och skriva på.

 
Ingen bild

En som inte är med i facket

6 november 2007 01:29

Bra jobbat tjejer...beundrar att ni orkar bry er och att ni tar fajten. Inte många som skulle gjort nåt sånt här.. Nu kan jag gå och handla igen i stans bästa godisaffär, filmer laddar jag ner själv från nätet...

 
Ingen bild

jajamän

15 november 2007 17:40

inget undantag,alla fackidealister tänker bara på sig själva och inga andra!trots det vackra pratet om solidaritet,gentemot er själva ja!

 
Ingen bild

Jenny

15 november 2007 19:09

Man kanske ska be dom så hemskt mycket om ursäkt för att man har gett dom lika vilkor som alla andra. Men är de så nöjda så får de gärna skicka sitt ob-tillägg till ägaren...men det undrar jag om de vill när lönen väl kommer!

 
Ingen bild

jajamän

15 november 2007 19:46

vems löner!alla de som har sin anställning kvar efter mars -08!sluta rättfärdiga allt!

 
Ingen bild

Jednorozec

16 november 2007 10:50

Ja tyvärr kommer det nog inte bli så många kvar efter mars 08... Och vems "förtjänst" må det vara???

 
Ingen bild

Jenny

16 november 2007 23:52

Delvis min men det är inget som jag ligger sömnlös över. Rätt ska va rätt!

 
Ingen bild

Jednorozec

18 november 2007 15:25

"rätt ska va rätt"

Mmm... och till vilket pris?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 14 september 2008 21:34

Mamma Mia! Hmm...faktiskt inte så dålig, nästintill riktigt bra. Måste säga att det gör stor skillnad att ha hört låtarna innan. Dottern i filmen sjunger ju gudumligt bra. Kan faktiskt tänka mig att köpa filmen pga bra musik. Och så blir man ju lite...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 14 september 2008 17:10

Om en stund ska jag och min sambo gå och se Mamma Mia på bio. Jag älskar musik och jag älskar film. Då borde ju en musikal vara drömmen för mig, men icke. Jag gillar verkligen inte musikaler har jag märkt, av någon konstig anledning. Men efter att tv...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 13 september 2008 13:15

Igår såg jag och min kära sambo ytterligare en bra rulle. Vantage point heter den. Lite annorlunda typ av film. Man får se en händelse från ett antal olika personers vinklar. Annorlunda men bra film med mycket kändisar=) ...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 11 september 2008 13:19

Drog till Paris i åras med min kära väninna Emma. Satt och var lite uttråkad idag och surfade rundor och hittade en sida där man kunde sätta sin egen bild på ett tidningsomslag. Vilket jag gjorde med våra roliga Parisbilder. Mycket kul grej!   //J.M...

Presentation

Omröstning

Har du haft ett jobb där man gått från att inte ha ett kollektivavtal till att få ett?
 Ja och jag tyckte det blev bättre
 Ja fast jag tycker det blev sämre
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards