Direktlänk till inlägg 14 september 2007

Full fight...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 14 september 2007 00:00

Fredagen började trevligt! Stor artikel i kristianstadsbladet med oss på förstasidan. Frida stod på förmiddagen strejkvakt med några killar från SSU.  Under loppet av två timmar fick de 50 personer att vända i dörren. Så kul att se att så många stöttar oss. Därefter tog Jenny över strejkvaktspositionen. Under dessa timmar hade både vår butikschef och vår driftansvarige, Robert Nilsson, varit ute och skällt på att strejkvakterna gått för nära dörren. Nu började kunderna sina och de fick ta till andra metoder. I slutet av dessa timmar som vi stod där började de bjuda på godis för att få folket att gå in. Vi fick nu lära oss att arbeta i en mer bisarr situation med våra arbetskamrater. De står på insidan och lockar med godis, vi står på utsidan och uppmanar folk att inte gå in. Lite senare under eftermiddagen kom det ut, för oss, två okända människor som ställde sig utanför butiken med en banderoll med texten "STOPPA DEN ORGANISERADE BROTTSLIGHETEN, GÅ UR FACKET NU!!!" Vi hade nu hamnat i en lite klurig situation. Kunderna fick information från båda håll och hela stämningen blev helt förvirrande. Efter att Jennys pass var slut kom Johan för att ta över. Han hade med sig två av sina kompisar som började argumenter med killen som stod med banderollen. Det tog inte lång tid innan han inte hade fler argument att komma med. Nu börjar man bara ställa sig frågan- Varför står han där? Ska man propagera för något krävs det att man har lite hum om vad det är man pratar om. Men denna kille tyckte att det var bara att skita i att gå till jobbet om man inte ville jobba en julafton. Bara en sån sak visar ju var hans nivå ligger. Det var idag  vi för första gången fick se moralen hos vissa arbetskamrater. Utan att överhuvudtaget titta åt oss går en av dom ut under sena kvällen och frågar demostrativt banderollkillarna om de har godis och läsk så de klarar sig. Om  inte det var det bara att kalla på personalen så serverade dom mer. Var företagets ägare medvetna om hur mycket som bjöds bort eller var det företaget som hade anlitat dessa motdemostranter?

/Magnusson & Risberg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 14 september 2008 21:34

Mamma Mia! Hmm...faktiskt inte så dålig, nästintill riktigt bra. Måste säga att det gör stor skillnad att ha hört låtarna innan. Dottern i filmen sjunger ju gudumligt bra. Kan faktiskt tänka mig att köpa filmen pga bra musik. Och så blir man ju lite...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 14 september 2008 17:10

Om en stund ska jag och min sambo gå och se Mamma Mia på bio. Jag älskar musik och jag älskar film. Då borde ju en musikal vara drömmen för mig, men icke. Jag gillar verkligen inte musikaler har jag märkt, av någon konstig anledning. Men efter att tv...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 13 september 2008 13:15

Igår såg jag och min kära sambo ytterligare en bra rulle. Vantage point heter den. Lite annorlunda typ av film. Man får se en händelse från ett antal olika personers vinklar. Annorlunda men bra film med mycket kändisar=) ...

Av Jenny Magnusson & Frida Risberg - 11 september 2008 13:19

Drog till Paris i åras med min kära väninna Emma. Satt och var lite uttråkad idag och surfade rundor och hittade en sida där man kunde sätta sin egen bild på ett tidningsomslag. Vilket jag gjorde med våra roliga Parisbilder. Mycket kul grej!   //J.M...

Presentation

Omröstning

Har du haft ett jobb där man gått från att inte ha ett kollektivavtal till att få ett?
 Ja och jag tyckte det blev bättre
 Ja fast jag tycker det blev sämre
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards